Tro det eller ej, succes i dit forsøg på at indsamle en gæld er normalt besluttede lige i begyndelsen af din telefonopkald-med den allerførste ting du sige efter anden partiet siger goddag. At vide præcis, hvad du er gonna sige – og håndtering er opkald i en organiseret, professionel måde det fundament, hvorpå samlinger er lavet eller tabt. Et professionelt udførte samlinger opkald har fire dele:
Første del er The Open – hvordan du identificere dig selv, din virksomhed og problemet. Og hvordan du placerer dette problem før skyldneren. Spørg ham når han kommer til at komme rundt til at betale dig, eller hvorfor han sætter dig. Hvis du gør vil du være ufordelagtigt ret off bat. I stedet sætte skyldneren i situation at skulle forklare sig selv. Sige noget lignende “Hvad er dine hensigter mod denne bill?”
Del to: Fakta. Hvis skyldneren ikke accepterer at betale regningen tidligt, flytte til den næste del af indkaldelsen: stille spørgsmål om sin situation. Det er vigtigt at foretage en jævn overgang her, fordi du ikke ønsker at alarm skyldneren. Sige noget lignende: “Lad mig bare udfylde en forlængelse formular for dig.” Derefter kan du begynde at spørge om hans job, om hans kone er ansat, eventuelle udestående lån han kan have, kreditkort, etc.
Del tre: Dun-når din afhøring har givet dig den information du behøver du kan vise skyldneren en måde hvorpå han eller hun kan betale gælden. Nu ved du, for eksempel, at han kan tillade sig at sætte det på sit Mastercard, eller at hun kunne kvalificere sig til et banklån. Nu er du i stand til at gøre din anmodning om betaling (dun).
Fjerde del: Nære. Om skyldneren har indvilget i at betale eller ej, er der også en bestemt måde, du skal lukke opkaldet. Og jeg mener ikke “Gee, tak. Hav en god dag!”eller”Du har fået din nerve!” Bruge en tidsubegrænset spørgsmål designet til at sætte skyldneren på stedet. noget lignende, “Har jeg dine ord om det?” Hvis han har nægtet at betale eller fortsætter med at undvige minde spørgsmålet ham om hvor alvorlig situationen er. Gøre det klart, at problemet skal løses. Være professionel. Ikke fornærme ham. Gemme eventuelle trusler om sagsanlæg, før du har kontaktet skyldneren flere gange uden held og ser ingen anden mulighed. Aldrig truer med sagsanlæg medmindre du fuldt ud har til hensigt at følge op, ellers kan du blive beskyldt for chikane.
Samling opkald er undertiden en nødvendig del af fakturerings-processen. At gøre en indsats for at lære og bruge så mange indsamling teknikker som muligt vil give dig bedre resultater og forbedre sundheden for din bundlinje.
(Slut)
Redaktør: Denne artikel tilbydes gratis brug i din ezine, publikation eller på dit websted, så længe forfatter ressource box i slutningen er inkluderet. Anmeldelse af offentliggørelse ville være værdsat.